Het Hogeland bestrijdt asfaltschade bij extreme hitte met strooiwagens

Het Hogeland – Nu tropische temperaturen eraan komen, pakt gemeente Het Hogeland het slim aan. Om ervoor te zorgen dat onze wegen in orde blijven en goed begaanbaar zijn, zet de gemeente vanaf dinsdag 23 juni strooiwagens in.

Wanneer het erg heet wordt, kan het asfalt beschadigd raken. Met wat slim spreiding van materiaal over het wegdek helpt de gemeente dit voorkomen. De felle zon kan namelijk behoorlijk huishouden met ons wegdek.

Voor inwoners van Stedum en omgeving betekent dit dat onze wegen beter beschermd zijn tegen de extreme warmte. Het is goed om te zien dat de gemeente er alles aan doet om onze dorpswegen in goede staat te houden!

Lees verder op Eemskrant →


Bron: Eemskrant
→ Lees het volledige artikel op Eemskrant

Dit bericht is overgenomen van Eemskrant met bronvermelding. Alle rechten berusten bij Eemskrant.

Oorspronkelijk gepubliceerd op: 23-06-2026 14:24

Advertentie
Advertentie

Vergelijkbare berichten