Groningse kinderen vertellen hun verhaal: film over huizen die sneuvelden door gaswinning

In bioscoop Kinepolis beleefden zes kinderen uit Ten Post deze week een bijzonder moment: hun eigen verhalen als gevolg van de gaswinning waren te zien op groot scherm.

De kinderen maakten een film over hun ervaringen — hoe het voelde toen hun huizen werden gesloopt, wat ze misten en hoe dit hun leven heeft veranderd. “Ik mis het gevoel van thuis,” zegt een van de kinderen in de film. Het is een ruw en eerlijk moment dat laat zien hoe diep de gevolgen van de gaswinning in onze regio zijn ingegrepen — niet alleen in huizen, maar ook in de harten van onze jongste inwoners.

Dit soort initiatieven helpen om de verhalen van Groningers, van jong tot oud, niet te vergeten. De film geeft kinderen een stem in een discussie die hun leven direct heeft beïnvloed.

Lees verder op OOG TV →


Bron: OOG TV
→ Lees het volledige artikel op OOG TV

Dit bericht is overgenomen van OOG TV met bronvermelding. Alle rechten berusten bij OOG TV.

Oorspronkelijk gepubliceerd op: 27-06-2026 07:59

Advertentie
Advertentie

Vergelijkbare berichten